Biżuterię wykonuję według własnych pomysłów jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżczki tworzę dla wodniczki turkusowe kolczyczki i naszyjniczki. Lubię robić biżuterię, szydełkowanie nie jest mi obce, chętnie siadam do maszyny i szyję sukieneczki, bluzeczki, zabaweczki dla mojej córeczki. Zapraszam do zapoznania się z moją twórczością.
Życzę miłego oglądania :)

Jeśli jest coś co Ci wpadło w oko to śmiało pisz na adres

Zaglądają do mnie

środa, 28 listopada 2012

Jak wyczyścić srebrną biżuterię


Biżuteria po pewnym czasie noszenia traci swój blask. Srebro czarnieje, a złoto matowieje. Czyszczenie biżuterii nie jest prostą sprawą, albo wyczyścimy i jest olśniewająca albo czyszczenie nic nie dało. Zdarza się również, że nasza biżuteria wygląda jeszcze gorzej niż przed czyszczeniem. Musimy wiedzieć jak dbać o biżuterię i jaką metodę wybrać. Inaczej czyścimy np. biżuterię tylko ze srebra, a inaczej będziemy czyścić biżuterię gdy osadzony w srebrze jest kamień naturalny. 

Biżuterię srebrną można wyczyścić domowymi metodami.
  • Pasta do zębów. Na pewno każda z Was choć raz wyczyściła srebro pastą do zębów, ale gdy dodamy kilka kropel soku z cytryny uzyskamy lepszy rezultat. Po wypłukaniu należy wypolerować miękką szmatką. Ja kiedyś użyłam pasty wybielającej Denivit i efekt był dobry.
  • Popiół. Srebro można czyścić wilgotną ściereczką z popiołem z papierosów lub spalonego papieru.   Tej metody nie wypróbowałam, nie palę papierosów a zapachu spalonego papieru nie lubię więc nie wiem czy działa J Kiedyś srebrne sztućce czyściło się popiołem z pieca ( podsłuchane z opowieści starszych ludzi )
  • Woda i amoniak. Z „poradnika domowego” wyczytałam: ”srebro zanurzyć w roztworze ciepłej wody z płynnym amoniakiem w proporcji 2:1, wyczyścić miękką szczoteczką i dokładnie wypłukać i wypolerować”.
  • Gotowy płyn.  dla bardziej zapracowanych nic innego nie pozostaje jak wybrać się do jubilera i kupić płyn do czyszczenia srebra i złota, trzeba uważać na skórę są to środki silnie drażniące. Takimi preparatami nie czyści się biżuterii z koralem i perłą zawsze należy się spytać jubilera.

  •  Woda, sól i folia aluminiowa. Przedstawię Wam teraz moją ulubioną metodę na czyszczenie srebra na przykładzie starego srebrnego łańcuszka, który bardzo ale to bardzo długo leżał w szufladzie i bardzo z czarniał a do tego jest wiekowy taka rodzinna pamiątka (zdjęcie nr 1.)
zdj. nr 1. poczarniały łańcuszek

Do czyszczenia potrzebujemy ceramicznej lub szklanej miseczki, gorącej wody, sól jakieś 4 łyżki na 1/2 szklanki (zwykle sypię na oko), kilka kawałków folii aluminiowej.



Do ceramicznej lub szklanej miseczki z gorącą wodą wsypać sól 



 zamieszać aż sól się rozpuści. 



Na dnie ułożyć kilka kawałków folii aluminiowej matową stroną do góry


 a na niej ułożyć srebrną biżuterię. Czerwoną linią na zdjęciu zaznaczyłam do którego miejsca łańcuszek był czyszczony, żebyście mogły zobaczyć efekt.


 (uwaga!!! Nie stosować do biżuterii z kamieniami). Pozostawić na kilka minut a czarny osad zniknie. Ja zostawiam na 10/15 minut, można trochę dłużej. Na koniec przeczyścić szczoteczką, opłukać czystą wodą, wytrzeć miękką ściereczką. W razie konieczności zabieg powtarzać. U mnie ta metoda działa oto efekt. Łańcuszek był czyszczony raz. Dla porównania zostawiłam kawałek nieczyszczony. Jak widać jest różnica. 
Efekt końcowy

Jeśli znacie jeszcze jakieś inne metody to piszcie : )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy pozostawiony komentarz sprawia mi ogromną radość.
Miło mi, że zaglądasz do mnie. Zapraszam ponownie :)